PDA

View Full Version : Γενικη συζητηση για τα O/c Tools


MrSeanKon
28-07-2004, 01:12
Tο thread αυτο δημιουργηθηκε για εσας ωστε να ρωτησετε ο,τι θελετε για το προγραμμα που εχω φτιαξει.
Αν κι υπαρχουν αναλυτικες οδηγιες εντουτοις καποιοι χρηστες θα θελουν κι ενα thread.
Για αυτο ειμαστε εδω.......

Φιλικα,
SeanKon. :)

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ
Aν και το προγραμμα βοηθει κυριως τους AMD χρηστες εντουτοις υπαρχουν μερικα πακετα τα οποια ειναι καταλληλα και για Intel επεξεργαστες ασχετα αν δεν εχω εμπειρια τωρα πια...... :004:

MrSeanKon
06-08-2004, 22:31
Αρχικα θα παραθεσω καποια ορολογια για να μπορουμε να συννενοουμαστε αλλιως θα νομιζετε οτι μιλαω Katsumiστηκα :D:D:D LOL Κινεζικα ηθελα να πω.......
Στο διαβα του χρονου θα ενημερωνεται το ποστ αυτο με νεες εισαγωγες! :D:D:D

1) Τεχνικη ορολογια.
MSF: Maximum Stable Frequency = Μεγιστη ευσταθης συχνοτητα.
OFP: Οverclocking Focus Point = Σημειο προσοχης για επιτυχες overclocking.
Ιnterpolation: Παρεμβολη.
Εxtrapolation: Eπεκταση.
Regression: Παλινδρομηση.
Τrigger: Σκανδαλισμος.
Impulse: Κρουστικος.
Quadrature: Μεθοδος ολοκληρωσης.
Limit: Οριο.
Differential: Διαφορικο.
Βreakdown: Καταρρευση.
Region / Area: Περιοχη.
Interval: Διαστημα.
Confidence: Εμπιστοσυνη.
Αpproximation: Προσεγγιση.
Curve: Καμπυλη.
Ιntegral: Oλοκληρωμα.
Integration: Oλοκληρωση.
Root: Ριζα.
Εquation: Εξισωση.

2) LOL oρολογια!
Φανα: Εκ της αγγλικης λεξης fan = ανεμιστηρας!
ΒΙΟΣ, ΦΣΒ: Oι λεξεις BIOS, FSB!
Προμηθεας: Το συστημα ψυξης Prometeia!
0.693 ψυξη: H LN2 (Liquid Nitrogen) ψυξη αλλα ln2=0.693 (Nεπερειος λογαριθμος) LOL
Αραγε λοιπον: Αστοχη εκφραση την ελεγε ενας Λογαχος στο Κ.Ε.ΜΧ. προφανως ηθελε να πει αρα/συνεπως/επομενως!
Καβουρδισμα: Το γνωστο burn in σε ακραιες συνθηκες!
Bραχοσταυλος: Eκ των αγγλικων λεξεων Rock Stable!
Κλοπηραητ: Παραφθορα της αγγλικης λεξης copyright υποκλοπη με αλλα λογια....
Κοριος: LOL το bug δηλαδη το λαθος αλλα και bug = κοριος ετσι???
Aγγουροειδης συγκλιση: LOL αποτομη αυξηση των MHz με μικρη αυξηση του Vcore/Vdimm/Vdd (αναλογα)...
Μπανανοειδης συγκλιση: LOL το αναποδο του προηγουμενου!
Tα κανω ΒΑΝ: LOL τα παραταω ολα...... :050:

MrSeanKon
06-08-2004, 22:32
Η εισαγωγη στις εννοιες που θα παραθεσω θα χωριστει σε τρεις κατηγοριες (ή μαλλον εδαφια):

1) Εισαγωγικο καταλληλο για οσους δεν εχουν επαφη με μαθηματικα σχεδον καθολου ή τα εχουν ξεχασει εντελως!
2) Ενδιαμεσο χρησιμο για οσους ειναι μαθητες Λυκειων με θετικη κατευθυνση.
3) Προχωρημενο για φοιτητες κι οσους ασχολουνται με Ανωτερα Μαθηματικα κυριως.

Βεβαια οι κατηγοριες αυτες ειναι αλληλοκαλυπτομενες δηλαδη αναλογα με το επιπεδο γνωσεων του καθενος το οποιο προφανως θα ποικιλλει εννοιες που θα αναζητει καποιος μπορει να αναπτυσσονται σε αλλo εδαφιο.
Παντως σε γενικες γραμμες ενας που ειναι π.χ. φοιτητης ΑΕΙ δεν χρειαζεται να μελετησει τα πρωτα δυο εδαφια ομως δεν μπορω να ξερω τι διδασκεται και που μια και δεν ειμαι υπαλληλος του Υπουργειου Παιδειας! :003:

Εν κατακλειδι οι εννοιες και των τριων εδαφιων θα παρουσιαστουν με οσο γινεται απλουστερο και παιδαγωγικο τροπο με διαφορετικη αναλυση απο αυτη που μπορει να βρει ο καθενας σε διαφορα διδακτικα βιβλια και θα στηριχθει κυριως στις εντυπωσεις / εμπειριες μου.
Θα αρκεστω σε μια παρουσιαση συνοπτικη χωρις πολλες σαλτσες! :080:

varelasj
06-08-2004, 22:35
Μπραβο ρε SEAN συνεχισε ετσι! ! !

MrSeanKon
06-08-2004, 22:36
EΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΕΔΑΦΙΟ

Ας αρχισουμε τη συναρπαστικη περιηγηση στον θαυμαστο κοσμο των Μαθηματικων!
Βημα προς μημα (ετσι πιστευω) θα σας παρουσιασω πολλες εννοιες....
Ας αρχισουμε λοιπον!

Εξισωση (Εquation) ονομαζεται καθε σχεση μεταξυ μιας ή και περισσοτερων μεταβλητων (variables).
Aποτελειται απο δυο μελη και στο μεσο εχουμε το συμβολο της ισοτητας (το = δηλαδη).
Καθε τιμη που επαληθευει την εξισωση ονομαζεται ριζα (root) κι αναλογα με τη μορφη της εξισωσης μπορει να υπαρχει μια ριζα ή και περισσοτερες.
Φυσικα υπαρχουν κι εξισωσεις οι οποιες δεν εχουν καμια ριζα ειναι οι λεγομενες αδυνατες ή υπαρχουν κι αυτες που εχουν απειρες ριζες κι ονομαζονται αοριστες.
Στο thread αυτο θα περιοριστουμε σε εξισωσεις μιας μεταβλητης κυριως ή το πολυ σε δυο μεταβλητων βεβαια υπαρχουν και τα συστηματα εξισωσεων (δε θα μας απασχολησουν ομως).

Για παραδειγμα στη φωτο που ακολουθει εχουμε μια απλη εξισωση οπου συνδεει τη μεταβλητη χ (αριστερα του ισον) με καποια ποσοτητα δεξια (ενας αριθμος ειναι).
Πολυ ευκολα μπορουμε να καταλαβουμε οτι αν η τιμη της μεταβλητης χ ισουται με 3 τοτε επαληθευεται η εξισωση για καθε αλλη τιμη του χ οχι.

MrSeanKon
06-08-2004, 22:41
Ενω η επομενη εξισωση ειναι τριτου βαθμου για αυτο βλεπετε το χ υψωμενο στην τριτη δυναμη (το 3 ονομαζεται εκθετης) κι εχει τρεις ριζες.
Πραγματι αν αντικαταστησουμε οπου χ το 2 εχουμε:

2*(2*2*2)+(2*2)-13*2+6 = 16+4-26+6 = 0.
Ομοιως αντικαθιστωντας τις αλλες ριζες (δηλαδη χ=-3, χ=0.5) βρισκουμε παλι μηδεν.
Για να ξεδιαλυνω 2*(-3)*(-3)*(-3)+(-3)*(-3)-13*(-3)+6 = 2*9*(-3)+9+39+6 = -54 + 54 = 0.
Προσεξτε τους εκθετες σε αρνητικους αριθμους!
Το χ στην ανω εξισωση ονομαζεται βαση της δυναμης.

Aν υψωσουμε το χ στη μηδενικη δυναμη (δηλαδη χ ^ 0) τοτε το αποτελεσμα ισουται παντα με τη μοναδα ανεξαρτητα της τιμης του χ γιαυτο χρησιμοποιησα μεταβλητη κι οχι συγκεκριμενο νουμερο.
Ομως υψωνοντας το μηδεν σε μηδενικη δυναμη θα μας κραξει ο υπολογιστης μια και δεν εχει νοημα αυτη η πραξη. :018:
Αρνητικος εκθετης σημαινει τον αντιστροφο της βασης με αντιθετο εκθετη δηλαδη 2 ^ (-2) = 1 / ( 2 ^ 2) = 1 / 4 = 0.25.
Επισης αρνητικοι εκθετες με βαση το μηδεν ΒΑΝ! (δοκιμαστε 0 ^ (-1)) στο κομπιουτερακι σας και θα σας κραξει!! :078:

MrSeanKon
06-08-2004, 22:42
Στην επομενη εικονα η πρωτη εξισωση ειναι αδυνατη γιατι ξερουμε (απλη λογικη ειναι) οτι αν προσθεσουμε δυο θετικους αριθμους το αποτελεσμα θα ειναι θετικος αριθμος επισης.
Το τετραγωνο (δηλαδη εκθετης ισος με δυο) καθε αριθμου ειναι θετικος αριθμος παντοτε.
Αραγε λοιπον LOL η πρωτη εξισωση ειναι αδυνατη.
Ενω η δευτερη εξισωση εχει απειρες λυσεις το sin ειναι η γνωστη συναρτηση του ημιτονου αν επιλεξετε τον ενσωματωμενο υπολογιστη των Windows (advanced mode ομως) θα τη δειτε.
Για παραδειγμα το ημιτονο των 90 μοιρων ειναι ισο με τη μοναδα αλλα και των 470 μοιρων των 810, 1170 κι ουτω καθεξης (470 = 90 + 360, 810 = 90 +2 * 360, 1170 = 90 + 3* 360)........
Δε θα επεκταθω περισσοτερο για τριγωνομετρικες εννοιες προς τα παρων απλα θελησα να δωσω ενα παραδειγμα.
Eαν ο εκθετης ισουται με το τρια εχουμε κυβικη δυναμη.
Εαν ο εκθετης ειναι η μοναδα (δηλαδη σκετο χ, y αναλογα με το ονομα της μεταβλητης) τοτε λεμε οτι ειναι γραμμικη μορφη.
Τα ονοματα αυτα δεν ειναι τυχαια γιατι το εμβαδο ενος τετραγωνου ειναι a^2 (οπου α το μηκος μιας πλευρας) ενω ο ογκος ενος κυβου ισουται με a^3 η δε γραφικη παρασταση μιας μεταβλητης σε πρωτη δυναμη ειναι ευθεια γραμμη.
Αυτα για την ιστορια........ :D:D:D:D

Υ.Γ.
Στην πραγματικοτητα η πρωτη εξισωση ειναι αδυνατη για πραγματικες μεταβλητες (real variables) ενω στο συνολο των μιγαδικων αριθμων εχει λυσεις.
Ομως πουθενα στα O/c Tools αλλα και στο thread αυτο δε θα κανω χρηση μιγαδικων αριθμων (complex numbers) αρα τα πραγματα ειναι ως εχουν.
Μιγαδικη αναλυση ΓΙΟΚ λοιπον! :D:D:D

MrSeanKon
06-08-2004, 22:45
H εννοια της συναρτησης πηγαζει απο την εξισωση...........

Ας πουμε μια συναρτηση π.χ. f(x) = x + 4.
To συνολο ολων των αριθμων που μπορουμε να βαλουμε στη μεταβλητη χ (κι ονομαζεται ανεξαρτητη μεταβλητη) ειναι το πεδιο ορισμου της συναρτησης.
Οι δε αντιστοιχες τιμες που θα εχει το f(x) ειναι το πεδιο τιμων.
π.χ. f(2) = 2 + 4 --> f(2) = 6.
Αν για παραδειγμα ορισουμε στην ανω συναρτηση οτι το χ θα μεταβαλλεται απο μηδεν εως και τεσσερα τοτε το πεδιο τιμων της συναρτησης ειναι ολοι οι αριθμοι απο τεσσερα εως κι οκτω (f(0) = 4, f(4) = 8).
Στην προκειμενη περιπτωση η συναρτηση αυτη ειναι αυξουσα δηλαδη οσο μεγαλωνει η ανεξαρτητη μεταβλητη τοσο μεγαλωνει κι η εξαρτημενη η αντιθετη περιπτωση λεγεται φθινουσα συναρτηση.
Π.χ. μια φθινουσα συναρτηση ειναι η g(x) = 1 / x.
Ειναι 4 > 2 (το τρια ειναι μεγαλυτερο απο το δυο αυτο σημαινει το συμβολο > ) αλλα 1 / 4 = 0.25 < 1 / 2 = 0.5!
Εδω στο πεδιο ορισμου εξαιρειται το μηδεν μια κι η διαιρεση ενος οποιουδηποτε αριθμου με το μηδεν ειναι αδυνατη!

Οι γραφες f(x), g(x) κλπ σημαινουν οτι βαφτιζω μια συναρτηση με ονομα f,g και το αποτελεσμα της (η εξοδος με αλλα λογια) εξαρταται απο το χ.
Ενω η h(x,y) = χ + y + 2 ειναι μια συναρτηση δυο μεταβλητων.

Το πεδιο τιμων μιας συναρτησης μπορουμε να το δουμε με εποπτικο τροπο αν κανουμε γραφικη παρασταση αυτης.
Τη δουλεια αυτη την αναλαμβανουν διαφορα μαθηματικα προγραμματα κι οχι εμεις γιατι μερικες φορες αν ειναι πολυπλοκη η συναρτηση ειναι επιπονο να κανουμε τοσες πραξεις!
Τελος εισαγωγικου εδαφιου

Πιο κατω σε αλλα ποστ θα σας παρουσιασω και διαφορες χρησιμες γραφικες παραστασεις αλλα εδω θα σταματησω και θα ενημερωθει το thread αργοτερα.......

Τhanks varelas για τις φιλοφρονησεις :050: :050: οσο μπορω θα το μεγαλωνω το thread αλλα καλο ειναι να βοηθησετε......
Αργοτερα θα μπουν (οταν τελειωσει η μαθηματικη εισαγωγη) κι υλικο για τους Α64 και στο μελλον για καθε AMD........

MrSeanKon
12-08-2004, 22:59
Παρατηρησεις για τους Α64

Λοιπον τα πραγματα εχουν αλλαξει αρκετα........
Οπως εχω πει σε αλλο thread οι Α64 εχουν χαμηλο δεικτη πουσαρισματος (το n) με λιγα λογια χαλασε η κατασταση που ειχαμε συνηθισει.....
Ξεκινανε με ενα n=0.5 περιπου τεσπα μετα χαμηλωνει κι ουτω καθεξης......

Ομως τα πιο ωραια ειναι εδω κι αξιζει να δωσετε βαση: ;) ;)
Ως γνωστον οι Α64 εχουν ενσωματωμενο ελεγκτη μνημης με αποτελεσμα να επηρεαζεται η κατασταση........
Ξεχαστε ο,τι μαθατε μεχρι τωρα το πουσαρισμα στους Α64 ειναι πιο δυσκολο (θελει more χαρτι και μολυβι)..... :024:
Θα γινω σαφεστερος γιατι θα με πειτε Κινεζο LOL.......
Ως 8 Χ 250 εμπαινε στα ΧΡ κι ετρεχε κανονικα 32Μ SuperPi 3-4-4-8 οι μνημες και ρευμα 2.64.........
Βαζω 10 Χ 250 ιδια timings και Vdimm αλλα εφαγα μια ωραια μπλε οθονη και διχως να αλλαξω το Vcore αναγκαστηκα να βαλω Vdimm=2.84 για να τα τρεξει....... :107:
Αραγε λοιπον LOL :077: :077: θα τρεξετε τσεκαρισμα μνημης με ενα συγκεκριμενο πολλαπλασιαστη κι οχι με μικροτερο οπως το καναμε παλιοτερα οι κατοχοι ξεκλειδωτων AMD επεξεργαστων για να μην τον τσιτωνουμε...
Εδω δεν παιζει κι ειναι μια καλη απαντηση στους κατα καιρους u2u που λαμβανα απο διαφορους χρηστες οι οποιοι με ρωταγαν γιατι πρεπει ο πολλαπλασιαστης να μην αλλαζει.......
Ιδου που εχει ο καιρος αλλα κι ο Α64 γυρισματα....... :017:

MrSeanKon
12-08-2004, 23:07
Mια αλλη συνεπεια του χαμηλου δεικτη Overclocking n ειναι κι η ακολουθη:
Στα CPU FAQ εδωσα μια εμπειρικη σχεση οπου δινω ποσο % πρεπει να ειναι η αυξηση του Vcore σε Barton συστημα για να πιασεις τα ιδια ΜΗz αλλα με μεγαλυτερο ΦΣΒ.........

Προφανως αφου ο Α64 εχει χαμηλο δεικτη n θελει ακομα περισσοτερο ρευμα! :mad: :074:
Αυτη τη στιγμη τρεχει ΟΚ επι πεντε ωρες ως 11 Χ 227 = 2.5 GHz με 1.67 Vcore αλλα για 10 Χ 250 επισης 2.5 γιγα θελει 1.73 περιπου....... :106:
Η % αυξηση του ΦΣΒ ειναι μικροτερη απο αυτες που ειχα κανει με το ηρωικο ΑΒΙΤ ΝF7-S v2.0 κι η αυξηση του Vcore μεγαλυτερη....... :004:
Αρα δε λεει να δινεις :018: τεραβολτ για μικρα κερδη σε ΜHz γιαυτο θα τρεξω το συστημα με 11 πολλαπλασιαστη (οσο ειναι απο τη μανα του) εκτος κι αν αγορασω PC 5500 LOL αν και δεν υπαρχουν ακομη τετοιες μνημες......

john_dr
12-08-2004, 23:16
Στους Barton θέλεις περισσότερο vcore για την ίδια τελική συχνότητα cpu με μεγαλύτερο fsb και μικρότερο multi? Χμμμ... Δεν το ήξερα αυτό. Για τους Α64 επίσης μου φαίνεται λίγο παράξενο αν και λογικό με τον mem controller on chip....
Ενδιαφέρον....

MrSeanKon
12-08-2004, 23:22
Eμπειριες με τα καψιματα (κι οχι μονο)...

Απο τα σαδιστικα χερια μου εχουν περασει 5 Barton ενας ΧΡ 2200+ κι ο Α64.....
Στις οδηγιες λεω τη μεθοδολογια που ακολουθω για να καψω τον επεξεργαστη και φυσικα αναφερω κι αλλες παρατηρησεις..........
Ε τα ιδια διεπιστωσα κι εδω κι αυτο προς απαντηση ορισμενων οι οποιοι λενε οτι πρεπει να καψεις τον επεξεργαστη αμεσως μολις τον κουμπωσεις στη μητρικη.........
Εγω εκανα τη μεθοδο της Χαρτογραφησης κι ειδα οτι ανεβαινε μεχρι 2473 ΜΗz αλλα με 1.73 ρευμα (πολλαπλασιαστης 11).......
Τεσπα του αλλαξα τα φωτα μια εβδομαδα (ειδα και μπολικες μπλε οθονες) και τωρα τρεχει 11 Χ 227 = 2.5 γιγα αλλα με σημαντικα μικροτερο ρευμα.......
Κι αναλογιστειτε οτι ειναι καλη βελτιωση μια κι αυξηση απο 1.67 --> 1.73 στο Vcore δινει 6 βαθμους παραπανω στο SLK 948U που εχω........

Υ.Γ.
Αυτα ισχυαν με το παλιο ΒΙΟΣ που ειχα γιατι η αναβαθμιση του τον ξεχαρβαλωσε και παλι τεσπα..... :019: :019:

MrSeanKon
14-08-2004, 15:07
Στους Barton θέλεις περισσότερο vcore για την ίδια τελική συχνότητα cpu με μεγαλύτερο fsb και μικρότερο multi? Χμμμ... Δεν το ήξερα αυτό. Για τους Α64 επίσης μου φαίνεται λίγο παράξενο αν και λογικό με τον mem controller on chip....
Ενδιαφέρον....

Αυτο το λεω στο CPU FAQ help file.............
Στον Α64 χαλανε περισσοτερο τα πραγματα οπως διαβασες παραπανω..... :078:

Επανερχομενος το καψιμο του επεξεργαστη δε το κανεις για να κερδισεις τα πολλα MHz αλλα για να χαμηλωσεις τα βολτ.......

Το θεμα ειναι οτι φαινεται να αλλαζουν τα πραγματα με τους Α64 θα ψαχνουμε τα ορια του συνδυασμου μνημης - CPU μαζι γιατι πανε πακετο κι ειναι μπελαλιδικο τωρα.........
Οταν κολλησει το συστημα σε καποιο ΦΣΒ κι ανεβασεις λιγο Vcore και περασει τοτε κολλησε λογω cpu.....
Αν ανεβασεις το Vdimm μονο και περασει αρα εφταιγε η μνημη πριν......
Αν ανεβασεις και τα δυο για να περασει τα τεστ τοτε φταιγανε πακετο......
Αν δεν τα περασει τοτε τρεχα γυρευε.........

Καλιο γαιδουροδενε παρα Α64γυρευε.... :028:

ThorLite
16-08-2004, 22:32
Aυτο για τον A64 λογικο μου ακουγεται και μενα να ζοριζεται και ο mem controller σε μεγαλο FSB και να χρειαζεται μεγαλυτερο VDIMM......

MrSeanKon
18-08-2004, 21:28
ENΔΙΑΜΕΣΟY EΠΙΠΕΔΟΥ ΕΔΑΦΙΟ

Εδω θα ασχοληθουμε με γραφικες παραστασεις και θα δωσουμε βασικους ορισμους οι οποιοι χρησιμοποιουνται σε μερικα FAQ.

H γραφικη παρασταση ειναι το συνολο των σημειων μιας συναρτησης στο διδιαστατο χωρο (αν ειναι μιας μεταβλητης) και στον τρισδιαστατο χωρο αν ειναι δυο μεταβλητων.
Η τιμη που λαμβανει η ανεξαρτητη μεταβλητη ονομαζεται και τετμημενη ενω η τιμη της συναρτησης (της εξαρτημενης μεταβλητης δηλαδη) ειναι η τεταγμενη.
Το συνολο ολων των δυνατων αριθμων που μπορει να λαβει η τετμημενη ειναι το πεδιο ορισμου ενω το συνολο των τιμων της τεταγμενης ειναι το πεδιο τιμων της συναρτησης.
Γραφικες παραστασεις και γενικα μελετη μιας συναρτησης (μιας μεταβλητης) μπορουμε να κανουμε και χειρωνακτικα εμεις οι ιδιοι σε ορισμενες ομως απλες σχετικα περιπτωσεις, σε δυσκολες και πολυπλοκες χρειαζομαστε τη χρηση διαφορων προγραμματων (π.χ. Mathematica, Maple ή το απλουστερο Origin).,,,,

Aς θεωρησουμε την απλη συναρτηση f(x) = x+2.
Προφανως δεν υπαρχουν περιορισμοι στο πεδιο ορισμου της μπορουμε να βαλουμε οποιαδηποτε πραγματικη τιμη (π.χ. χ=1, χ=0.5, χ=0.3455) κι ουτω καθεξης.
Η γραφικη της παρασταση ειναι ευθεια οπως γνωριζουμε αλλα εστω κι αν δεν το ξεραμε θα διναμε διαφορες τιμες (ετσι απλα) στην τετμημενη και θα υπολογιζαμε τις αντιστοιχες τεταγμενες.

Μετα θα καναμε το λεγομενο Καρτεσιανο συστημα αξονων (προς τιμη του Γαλλου μαθηματικου Descartes) οπου ειναι δυο καθετες γραμμες μεταξυ τους (οπως κι ο σταυρος).
Η οριζοντια γραμμη ειναι ο αξονας των τετμημενων κι η καθετη ο αξονας των τεταγμενων.
Χωριζουμε τις ευθειες αυτες σε ισα τμηματα διαλεγοντας ενα βημα (π.χ. καθε 1cm αυξανεται η τετμημενη).

Εστω οτι δινουμε στο χ τιμες -4, -1 ,0 , 0.5, 1, 2 τοτε το y=f(x) θα ειναι -2, 1, 2, 2.5, 3, 4.
τα σημεια αυτα σε Καρτεσιανο συστημα φαινονται ως εξης:

MrSeanKon
18-08-2004, 21:30
Tα εξι σημεια της γραφικης παραστασης ειναι οι μωβ κουκιδες προφανως αν διναμε περισσοτερα σημεια τοτε θα πυκνωνε το διαγραμμα περισσοτερο και οσο θα αυξαναμε το πληθος τους θα προεκυπτε η ευθεια γραμμη.
Ε αυτο κανουν και τα προγραμματα γραφικων παραστασεων δινουν μπολικες τιμες στην τετμημενη και μετα υπολογιζουν τις τεταγμενες και στο τελος μας πασσαρουν τη γραφικη παρασταση.
Κι αυτο το λεω διοτι η μελετη μια γραφικης παραστασης απο τον ανθρωπο ακολουθει διαφορετικο τροπο (τεσπα δε θα επεκαταθω το πως δεν εχει και νοημα)... :050: :050: :050:

MrSeanKon
18-08-2004, 21:31
Στην επομενη φωτογραφια φαινονται τρεις γραφικες παραστασεις.
Η κοκκινη ειναι εντελως ευθεια γραμμη κι ονομαζεται γραμμικου τυπου συναρτηση, η μπλε βλεπουμε οτι αυξανει αλλα παρουσιαζει μια "κοιλια" κι ειναι εκθετικου τυπου συναρτηση, ενω η πρασινη ειναι κι αυτη αυξουσα συναρτηση αλλα "καμπουριαζει" οσο αυξανει η τετμημενη της και λεγεται λογαριθμικου τυπου συναρτηση.
Ειδικοτερα αν εξετασουμε τις γραφικες παραστασεις αυτες ως προς την καμπυλοτητα η μπλε λεγεται και κοιλη ή στρεφει τα κοιλα ανω ενω η πρασινη κυρτη ή στρεφει τα κοιλα κατω .
Τωρα δεν ξερω αν εχει αλλαξει η ορολογια που χρησιμοποιειτε εσεις οι νεωτεροι εγω ετσι τα εμαθα καποτε........ :004: :098:

MrSeanKon
18-08-2004, 21:32
Ας προσεξουμε την επομενη γραφικη παρασταση περισσοτερο..............

Ειναι μια χαρακτηριστικη καμπυλη οπου για αρνητικες τιμες (τετμημενες) ειναι λογαριθμικου τυπου (κι επομενως στρεφει τα κοιλα ανω / κυρτη) ενω για θετικες τιμες η καμπυλοτητα της αλλαζει........
Το σημειο μηδεν (η τιμη της τεταγμενης οπου γινεται αλλαγη της καμπυλοτητας) λεγεται σημειο καμπης.
H συναρτηση αυτη ειναι αυξουσα μια κι οσο αυξανει η τετμημενη αυξανει κι η τεταγμενη φθινουσες συναρτησεις (δηλαδη το αντιθετο) δε θα μας απασχολησουν στο thread αυτο.

MrSeanKon
18-08-2004, 21:33
Ο ρυθμος αυξησης της συναρτησης ονομαζεται παραγωγος κι αποτελει ενα αλλο χρησιμο μετρο για τα O/c Tools. ;)

Aς θεωρησουμε τις συναρτησεις f(x)= x, g(x)= x^2.

Για χ=0 --> f(0)=0, g(0)=0 επισης.
Για χ=2 --> f(2)=2, g(2)=2^2=2*2=4.
Toνιζω οτι οι τιμες που διαλεχτηκαν για τις τετμημενες ειναι τυχαιες μπορουμε να βαλουμε κι αλλες.

H παραγωγος ειναι το κλασμα (f(x2)-f(x1))/(x2-x1), x1,x2 διαφορες τεταγμενες........
Αν ειναι θετικη η παραγωγος τοτε η συναρτηση ειναι αυξουσα ενω αν ειναι αρνητικη ειναι φθινουσα ειδικα οταν η παραγωγος ειναι μηδεν σε ενα μεγαλο διαστημα τοτε η συναρτηση ειναι σταθερη (δηλαδη ουτε αυξανεται ουτε μειωνεται η τεταγμενη της)......

Θα πεταχτει ομως ο john_dr :D:D:D:D και θα μου πει οτι αυτο που εδωσα παραπανω δεν ειναι ακριβως η παραγωγος αλλα η μεση τιμη σε ενα διαστημα [χ1,χ2] ομως το εδωσα αυτο στο περιπου δε λεει να μπλεξουμε κι αλλο το thread με εννοιες περι οριων του λογου μεταβολης (ετσι δεν ειναι Γιαννακη)?? :040: :040:
Πες οτι ειναι λογος (κλασμα) διαφορων το ιδιο μας κανει ε οσο πιο κοντα ειναι οι τετμημενες τοσο πιο πιστα θα αντιπροσωπευει το κλασμα αυτο την παραγωγο τεσπα στοπ εδω LOL..........

Για να υπολογισουμε τα δυο κλασματα και να παρατηρησουμε κι αλλα!
Για την f(x) το κλασμα διαφορων στο διαστημα [0,2] ειναι (2-0)/(2-0) --> 1, ενω για την g(x) ισουται με (4-0)/(2-0) --> 2.
Οσο πιο μεγαλη ειναι η παραγωγος (αρα κι ο λογος διαφορων) τοσο πιο αποτομα θα αυξανει η συναρτηση.

MrSeanKon
18-08-2004, 21:33
Kλεινοντας το εδαφιο αυτο θα διατυπωσω τεσσερις συνθηκες για ευστοχια των διαφορων προγραμματων εκτιμησης (Estimators) του πακετου των O/c Tools...
Kαιρος ητανε να μπουμε και λιγο στην ουσια του προγραμματος τι λετε?

Οπως ολοι οι πορωμενοι overclockers κυνηγανε τα καλα steppings ετσι και τα O/c Tools αγαπανε (γιατι μονο αυτους προβλεπουν επιτυχως) ορισμενους επεξεργαστες.
Καθε αλλος επεξεργαστης που δεν πληρει τις προυποθεσεις αυτες δεν προβλεπεται απο το προγραμμα, με αλλα λογια αστοχει σε καποιο βαθμο.........

Ιδου τα θεωρηματα!

1) Η μοντελοσυναρτηση του επεξεργαστη/μνημης/chipset να μην παρουσιαζει σημειο καμπης.
2) Η παραγωγος της μοντελοσυναρτησης να μην αυξανεται αποτομα.
3) Η παραγωγος της μοντελοσυναρτησης να ειναι παντα θετικη.
4) Η καμπυλοτητα της μοντελοσυναρτησης να ειναι ελαφρως κυρτη.
5) Η επιδραση της θερμοκρασιας να ειναι μηδαμινη (δες O/c Analyzer).

Tην εννοια της μοντελοσυναρτησης θα την αναπτυξουμε αργοτερα στο επομενο εδαφιο προς το παρον αρκεστειτε οτι μοντελοσυναρτηση = συναρτηση LOL αλλη μια Katsumoεξισωση!! :D:D:D:D

Oι επεξεργαστες με μπανανοειδη συγκλιση εχουν πολυ μικρη παραγωγο (ή και μηδεν) ενω αυτοι με αγγουροειδη συγκλιση LOL εχουν μεγαλη θετικη παραγωγο ακραια φαινομενα και τα δυο....

Τελος εδαφιου.

Hgetis
18-08-2004, 21:56
Πολύ καλή προσπάθεια! Keep on trying! Και συγνώμη που σου χαλάω τη ροή των εδαφίων αλλά, μαθηματικός είσαι;;

Και πάλι καλή συνέχεια! Χαρά στο κουράγιο σου!

MrSeanKon
18-08-2004, 22:09
Oχι φιλε μου καμια σχεση δεν σπουδασα Μαθηματικος αλλα απο νεος φοιτητης χρησιμοποιουσα τετοια προγραμματα κι εχω αποκτησει μια εμπειρια.
Επισης το προγραμμα που υπαρχει στο λινκ της υπογραφης μου συμπληρωνει 10 μηνες ζωης περιπου και καποια στιγμη θα το ενημερωσω με τα νεα στοιχεια που προεκυψαν με τους Α64 κι ελπιζω να εχω και δεδομενα απο Intel χρηστες που μου εχουν υποσχεθει για να παμε παραπερα κι εκει........
Την AMD πλατφορμα την εχω επωμιστει πληρως σε Intel εχω ζητησει τη συμπαρασταση οποιος πιστος προσερχεται....... :001: :001:

Hgetis
18-08-2004, 22:11
Μπράβο σου τότε!! Το προγραμματάκι το έχω ήδη από χθες κατεβάσει αλλά δεν πρόλαβα να το δουλέψω!!

Αξίζεις συγχαρητήρια!!

MrSeanKon
18-08-2004, 22:23
Thanks για τα καλα σου λογια βεβαια ειναι MSDOSειδες που να παρει μια και μονο C++ εμαθα και τωρα στα γεραματα ειναι λιγο πικρα να μαθω κατι σε Windows τεσπα καποια στιγμη που θα βρω χρονο ελπιζω να το Windowsποιησω.....
Χμ θα ηθελα να μεταφερεις ο,τι εμπειριες εχεις με τη χρηση και φυσικα μπορεις να υποβαλλεις αποριες ελευθερα γιαυτο υπαρχει κι αυτο το thread..... :):):)

Eιδικα αν εισαι Intel κατοχος θα μου φανεις πολυ χρησιμος διοτι ασχετα αν ειμαι AMDας στην πορεια προς την ερευνα και τη γνωση δεν εχω παρωπιδες....... :116: :116:

Hgetis
19-08-2004, 18:05
To MSDOS δεν μενοχλεί καθόλου! Τα πρώτα μου βήματα τα έκανα σε DOS 3! Ακολούθησαν 6.22 και όλες οι DOS εκδόσεις υπό το σκήπτρο των Windows! Για να είμαι ειλικρινής ευτυχώς που η Microsoft ξεκίνησε με το MSDOS γιατί με τα Windows μόνο δεν είχε καμία ελπίδα! Παλιό αλλά σταθερό!!

Όσο για O/c Tools, ναι, είμαι κάτοχος της Intel καλώς ή κακώς και μόλις μελετήσω λίγο το πρόγρμμά σου θα σου πω εντυπώσεις και ίσως απορίες! Προς το παρόν δεν πρόλαβα να το κοιτάξω παρά μόνο να το μεταφέρω από τη δουλειά στο PC μου!

Θα επανέλθω....

Hgetis
19-08-2004, 18:42
1 παρατήρηση!

Μέσα στο αρχείο Program FAQ δίνεις την διεύθυνση:
http://briefcase.pathfinder.gr/file/seankoniaris/19283/228847
προκειμένου να βρούμε την έκδοση 2.4 του προγράμματος.
Το link όμως οδηγεί στην παρακάτω φράση από μέρους του Pathfinder:
"Το αρχείο που ζητάτε δέν υπάρχει ή έχει διαγραφεί"

Επίσης, στην διεύθυνση:
http://briefcase.pathfinder.gr/file/seankoniaris/19283/282238
υπάρχει η έκδοση 3.4, οπότε ποιος ο λόγος κάποιος να κατεβάσει την 2.4, η οποία παρεπιπτόντως δεν υπάρχει στο παραπάνω URL;
Μήπως αφορά διαφορετικό πρόγραμμα ή το αρχείο Program FAQ.doc θέλει διόρθωση;

Αυτά από την πρώτη μου επαφή!

Θα ξαναεπανέλθω....

alexandrosss
19-08-2004, 21:56
εγω εχώ να σου πω τον γνωστό λόγο να βάλεις στην ιντελ μεγαλυτέρους πολλαπλασιαστές και να βάλεις τους p4 με 400fsb, γιατί αρκετοί ακόμα έχουν τέτοιους επεξεργαστές.

MrSeanKon
20-08-2004, 15:12
Hgetis εχεις δικιο η εκδοση 2.4 ηταν μια παλια εκδοση κι αντιπροσωπευε τους AMD επεξεργαστες και φυσικα ειχε βασιστει σε αλλες αριθμητικες μεθοδους.
Την ειχα αφησει ομως να υπαρχει για αρκετο καιρο κι οποιος AMDαδας ηθελε να την κατεβασει (για επικουρικη χρηση μονο) ας το εκανε ομως με την εξελιξη του προγραμματος την ΒΑΝ αλλα ξεχασα να κοψω το link.... :050: :050:
Oπως και το link με το thread που υπηρχε στο PcTech δε λειτουργει προφανως διοτι εκλεισε εκεινο το φορουμ...
Εννοειται οτι θα τα διορθωσω αυτα σε επομενη εκδοση αλλα ενα μυαλο ειναι αυτο καπου θα χανει.......

Αlexandrosss εχεις δικιο αλλα αν δε βοηθησει καποιος Intel χρηστης και ξερεις τι ζητω (ουκ ολιγα) μην περιμενετε βελτιωση στο Intel τμημα.......
Ενας κουκος δε φερνει την ανοιξη λεει ο θυμοσοφος λαος αλλα κι εγω το ειχα πει αλλου ;);)
Περιμενω τοτε απο εσας τους δυο!
Την AMD την ανελαβα εγω δωστε εσεις οι δυο τουλαχιστον υλικο για Intel κι αν στο διαβα του χρονου παρουσιαστει κι αλλος καλος Σαμαρειτης ευσπροσδεκτος.... :109:

MrSeanKon
20-08-2004, 15:16
ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟ ΕΔΑΦΙΟ

H ραχοκοκκαλια των O/c Tools ειναι η Αριθμητικη Αναλυση (Numerical Analysis) η οποια ειναι ενας ιδιαιτερος κλαδος των Ανωτερων Μαθηματικων και το αντικειμενο της ειναι η επιλυση διαφορων προβληματων σε Η/Υ.
Η διαδικασια που ακολουθειται ονομαζεται αλγοριθμος (algorithm).
Για παραδειγμα ο τροπος με τον οποιο γινεται εσωτερικα στον Η/Υ ο πολλαπλασιασμος ειναι εντελως διαφορετικος απ' οτι αυτος που κανουμε εμεις.
Ο υπολογιστης προφανως δε διαθετει την "εξυπναδα" να κανει διαφορα τρυκ οπως οι ανθρωποι, μοιραια λοιπον εφαρμοζεται μια εντελως διαφορετικη λογικη η οποια ειναι πολυ συγκεκριμενη (βημα προς βημα).

Στα πρωτα μαθηματα κλασσικου Ηλεκτρισμου μαθαινουμε το νομο του Ohm (Γερμανος Φυσικος) ο οποιος μας λεει οτι η πτωση τασης V επανω σε μια αντισταση R ειναι αναλογη της εντασης του ηλεκτρικου ρευματος Ι.
Με αλλα λογια ισχυει μια σχεση της μορφης:

V = I * R.

Στην πραγματικοτητα δεν ειναι ετσι ακριβως τα πραγματα αλλα δε χρειαζεται να ξεφυγουμε παραπερα και να δωσω πολυπλοκοτερες σχεσεις διοτι η ανω σχεση ισχυει υπο προυποθεσεις τεσπα στοπ εδω.
Ενας λοιπον ο οποιος δε θα ηξερε το νομο του Ohm θα μπορουσε καλλιστα να παρει μετρησεις (οπως κανω κι εγω).
Θα εδινε διαφορες τιμες τασης (voltage) και θα μετρουσε το ρευμα (current) που διερχεται εντος του αντιστατη (resistor).
E μαζευοντας μερικα ζευγαρια τιμων θα εκανε μια γραφικη παρασταση της συναρτησης V(I) και θα διεπιστωνε οτι ολα τα σημεια κειτονται σε μια ευθεια ή εστω πλησιον αυτης.
Αραγε λοιπον LOL η μοντελοσυναρτηση για το προβλημα αυτο ειναι μια γραμμικη σχεση.
Στην περιπτωση ομως ενος φαινομενου οπως το overclocking τα πραγματα δεν ειναι ετσι!
Η σχεση που συνδεει τις διαφορες ποσοτητες ειναι εντελως αγνωστη (γιατι ολοι ξερουμε το νομο του Ohm) και φυσικα πολυπλοκοτερη.
Για το λογο αυτο πρεπει να επιλεχθουν καταλληλες ανεξαρτητες μεταβλητες (variables) και να γινει μια εκτιμηση (estimation).
Tωρα το πιο μοντελο (model) αντιπροσωπευει καλυτερα τα δεδομενα (data) δεν ειναι κι ευκολη απαντηση, μολαταυτα ο συντελεστης συσχετισης (correlation coefficient) ειναι ενας καλος οδηγος (δες RAM Optimizer FAQ).

H παρακατω φωτογραφια προερχεται απο ρεαλιστικα δεδομενα κι ειναι οι μετρησεις ενος Barton 2500+:

MrSeanKon
20-08-2004, 15:17
Αξιζει να παρατηρησουμε οτι η μοντελοσυναρτηση περναει πολυ κοντα απο ολα τα σημεια του δεδομενου επεξεργαστη εκτος απο τρια (αυτα που δειχνουν τα βελακια).
Επειδη το καθε σημειο μπορει να ειναι πιο πανω, πιο κατω ή κι ακριβως επανω στην καμπυλη η διαδικασια αυτη λεγεται παλινδρομηση (regression).
Oπως και το ελατηριο που κανει παλινδρομικη κινηση (τεντωνεται / μαζευεται) κατι αναλογο συμβαινει κι εδω.
Να λοιπον για ποιον λογο τα προγραμματα εκτιμησης (Εstimators) διδουν αποτελεσματα τα οποια ειναι περιοχες τιμων (π.χ. 2400 - 2430 MHz) κι οχι μια τιμη και μονο.
LOL εδω για ενα απλο αντισταση που αγοραζουμε απο το μαγαζι ηλεκτρονικων τιθεται ζητημα ανοχης αν παμε και ζητησουμε μια αντισταση 10ΚΩ τοτε ο μαγαζατορας θα μας πει και ποσο % ανοχη (σφαλμα) θελουμε να εχει.
Στα O/c Tools εφαρμοζεται (και στο μελλον) και μια καινοτομια:
Η λεγομενη πιθανοτητα ευστοχιας δηλαδη ποσο % εχω ελπιδες να βγει η τιμη που ψαχνω στην περιοχη που δινει το προγραμμα.
Αυτη ειναι στατιστικη παραμετρος καθαρα δηλαδη οσο θα μαζευω δεδομενα στο διαβα των χρονων με τις αναβαθμισεις που θα κανω τοσο θα ενημερωνεται κι αυτη η παραμετρος.
Για παραδειγμα ενα νομισμα εχει δυο οψεις ε η πιθανοτητα να δεις κορωνα ειναι 50%.
Αν κανουμε μπολικες ριψεις (μια και το πειραμα ειναι τυχαιο) ας πουμε 100 ριψεις θα πρεπει να δουμε περιπου 50 φορες κορωνα αλλα μπορει να ειναι και λιγο παραπανω ή παρακατω ο αριθμος.
Ε αν δεν βαριομαστε και κανουμε ενα εκατομμυριο ριψεις LOL τοτε η πιθανοτητα θα τεινει στο 50% που ειναι το οριο (limit) της στατιστικης της τιμης.
Δυστυχως δεν εχω καποια τραπεζα Ελβετιας για να αγορασω καμποσες χιλιαδες επεξεργαστες κι αλλες τοσες μητρικες και να κανω μετρησεις αλλα και να ειχα τραπεζα Ελβετιας δικη μου παλι δε θα με εφτανε μια ζωη (μαλλον θα επρεπε να γινω εφταψυχος ή Μαθουσαλας) γιατι μια ζωη δε θα εφτανε και παλι LOL....... :050: :050:
Το ιδιο κανουν κι οι σεισμολογοι οπου μαζευουν δεδομενα συνεχως.........
Aραγε λοιπον LOL η στατιστικη πιθανοτητα των O/c Tools ειναι ενδεικτικη τεσπα απο το ολοτελα καλη κι η Παναγιωτα LOL.......... :050: :050:

MrSeanKon
20-08-2004, 15:17
Eπανερχομαι στο διαγραμμα του Barton 2500+.......
Φυσικα το ποια μοντελοσυναρτηση θα επιλεχθει ειναι ενα δυσκολο προβλημα θαρρω ομως οτι εχει γινει προσπαθεια για ο,τι το καλυτερο!
Θα μπορουσε να πει καποιος οτι η μοντελοσυναρτηση ειναι μιας μεταβλητης ομως δεν ειναι ετσι.
Κατα περισταση (αναλογα με το πληθος των σημειων που δινει ο χρηστης στους CPU Speed Estimators) οι εσωτερικες ανεξαρτητες μεταβλητες ειναι απο μια εως και τρεις, ομως εχει χρησιμοποιηθει η μεθοδος συγχωνευσης των περισσοτερων μεταβλητων σε μια για να εχω και μια εικονα στο διδιαστατο επιπεδο.
Παρατηρουμε οτι 1.02 <= τετμημενη <= 1.33 δηλαδη το πεδιο ορισμου στη μοντελοσυναρτηση του Barton 2500+ ηταν το συνολο [1.02, 1.33].
Αν ζητησουμε απο το προγραμμα να μας προβλεψει την τιμη για μια τετμημενη μεταξυ του συνολου (π.χ. 1.1, 1.2, 1.25 κλπ) τοτε κανει παρεμβολη (interpolation) ενω για τιμες μικροτερες του 1.02 ή μεγαλυτερες του 1.33 εχουμε την επεκταση (extrapolation) της καμπυλης.
Η παραδοχη που κανουμε ειναι οτι τα ολα δεδομενα του πεδιου ορισμου θα υπακουουν τη μοντελοσυναρτηση σε μεγαλο βαθμο, δηλαδη για τετμημενη = 1.2 ειναι απιθανο η τεταγμενη της να ισουται με 2! (αναφερομαι στο διαγραμμα του 2500+)....
Κι αυτο το λεω γιατι καποτε ο Ujin μου ειχε δωσει κατι μετρησεις ενος Mobile Barton και σε καποια τιμη εκανε ενα αποτομο τιναγμα (ε οχι και Dirac function) :033: αλλα χαλαγε η μοντελοποιηση......
Το ιδιο μου ειχε αναφερει κι ο ThorLite με κατι Samsung μνημες....
Τωρα για extrapolation τιμες ειναι μεγαλο προβλημα........
Ολες οι αριθμητικες μεθοδοι σε τετοιες περιπτωσεις σηκωνουν ψηλα τα χερια γιατι δεν ξερουμε αν πραγματι η καμπυλη εξελισσεται ετσι και στη συνεχεια.
Για το λογο αυτο δεν επιτρεπει το προγραμμα να δινουμε extrapolation τιμες οσο θελουμε αλλα ενος περιορισμενου ευρους.
Οι τιμες του Vcore που δινει ο χρηστης κυμαινονται εντος μιας περιοχης κι αυτο γιατι:
α) Ελαχιστοποιουνται τα σφαλματα αν οι τετμημενες δεν ειναι ισαπεχουσες (Gaussian Quadrature δεν επεκτεινομαι παραπερα)...
β) Καμια μητρικη δεν εχει τη δυνατοτητα να δινει ο,τι Vcore θελουμε (το οποιο θα ηταν λιαν επιθυμητο) αλλα συγκεκριμενες τιμες.

MrSeanKon
20-08-2004, 15:18
Παρατηρωντας το διαγραμμα του 2500+ βλεπουμε οτι ειναι λογαριθμικου τυπου.....
Ετσι ειναι κι ολων των επεξεργαστων που προβλεπει επιτυχως το προγραμμα!
Η εκθετικη κι η λογαριθμικη συναρτηση ειναι συναρτησεις αντιστροφες γιατι στην εκθετικη η τετμημενη αυξανεται λιγο αλλα η τεταγμενη αυξανεται πολυ, στη δε λογαριθμικη ισχυουν τα αναποδα.
Επομενως η παραγωγος της εκθετικης συναρτησης ειναι μεγαλυτερη απ' οτι της λογαριθμικης.....
Οταν λοιπον λεμε εκθετικη αυξηση/μειωση εννοουμε μεγαλη αυξηση/μειωση (χονδροειδως) αντιστοιχα και με τη λογαριθμικη οι εννοιες....

Στο διαγραμμα του 2500+ φαινεται οτι για τετμημενες ανω του 1.15 η αυξηση στις τεταγμενες ειναι μικροτερη απ' οτι πριν......
Τα ιδια παρατηρησα και σε TB, XP αλλα και στο συγχρονο (αυτη τη στιγμη που γραφονται οι γραμμες) Α64 754 socket.
Ακομη κι οι Intel επεξεργαστες συμπεριφερονται ετσι!
Και το θετικο γεγονος ειναι οτι παρολο που αλλαξε ριζικα η αρχιτεκτονικη των Α64 (εχουν και χαμηλο δεικτη O/cing n εναντι των Barton) η συμπεριφορα τους ειναι η ιδια για μεγαλα Vcore.
Παραβλεποντας τις ακραιες περιπτωσεις καθε επεξεργαστης εχει (δες και AMD Desktop CPU Speed Estimator FAQ) δυο περιοχες λειτουργιας:

α) Κανονικη περιοχη λειτουργιας (εως +15% του εργοστασιακου Vcore).
β) Περιοχη Καταρρευσης (απο +15% κι ανω).

Κλεινοντας την εισαγωγη αυτη θα μπορουσε να ρωτησει καποιος πως το προγραμμα προβλεπει για τιμες ενω ο ιδιος δεν εχει παρει μετρησεις??
Αυτο γινεται με την παραδοχη οτι ο επεξεργαστης του εκαστοτε χρηστη θα συμπεριφερεται αναλογα (ή εστω παρομοια) με αυτους του δειγματος που εγω ειχα.

Τελος εδαφιου

MrSeanKon
28-08-2004, 20:53
Aλλαζοντας συζητηση θα πω μερικα λογια για τη μεθοδο της Χαρτογραφησης την οποια εφαρμοζω για να κανω μια πρωτη και συναμα γρηγορη εκτιμηση των οριων του εκαστοτε συστηματος και στη συνεχεια αφου αποφασισω τι Vcore/Vdimm/Vdd θα κρατησω ψαχνω εκ νεου τα ορια πιο σχολαστικα για τις τασεις αυτες.
Ετσι κι αλλιως η τελικη MSF δε θα διαφερει παρα πολυ απο αυτη που εχω ηδη θα εχω υπολογισει LOL δεν ειναι κοπιαστικο για αρκετους συνδυασμους Vcore/Vdimm/Vdd/FSB να τρεχεις με τις ωρες διαφορα προγραμματα ελεγχου ευσταθειας?? :D:D:D
Oχι μονο κοπιαστικο αλλα βλακωδες LOL θα ελεγα.........
Με τη χρηση του O/c Analyzer υπολογιζουμε τον εκθετη n ωστε να εχουμε και μια ποσοτικη εικονα της εξελιξης του συστηματος μας.
Δεν εχει νοημα να δινουμε μεγαλυτερα ρευματα αν το n < 0.2 (για να μην πω n < 0.3 τεσπα).......
Στη μεθοδο αυτη τρεχω συνηθως 4Μ SuperPi (μπορει κι 8Μ αν δε βαριεμαι)....
Ομως πρωτα ψαχνουμε τα ορια του επεξεργαστη - chipset και μετα των μνημων (γιαυτο αν δεν ειμαστε σιγουροι βαζουμε διαιρετη και πολυ χαλαρα timings αλλα δες και Memory FAQ για ενδεχομενα προβληματα)....

Στα FAQ εχω αναπτυξει την εννοια της Διαφοροποιησης και θα δωσω και στη συνεχεια κι αλλα παραδειγματα μετα τις τωρινες εμπειριες μου στον Α64.
Οι μνημες Kingston HyperX PC4300 στην ABIT NF7-S v2.0 πηγαν με Vdimm=2.98 και 3-4-4-8 timings μεχρι 253 FSB τρεχοντας το Prime95 Blends FFT.
Mε το GoldMemory v6.64 πηγαιναν (με τις ιδιες ρυθμισεις) μεχρι 244 FSB!!!
Το ΜemTest v3.0+ LOL τις ετρεχε αψογα χωρις λαθη για 10 ωρες τουλαχιστον μεχρι τα 260 FSB LOL......
Σημειωνω οτι η μητρικη ειχε καταλληλο modded BIOS και γιαυτο ετρεχε εκει πανω.....
Βαζοντας τις ιδιες μνημες στην Epox 8KDA3J v1.0 (nForce3 250 chipset) φυσικα πανε καλυτερα........
Αλλα εδω λοιπον αρχιζουν τα τρελλα!
Το MemTest v3.0+ δεν τρεχει σε καμια περιπτωση ακομη και σε default καταστασεις LOL εβαλα τον επεξεργαστη 11 Χ 200 3-4-4-8 timings και το ρημαδι αυτο προγραμμα παλι δεν ετρεξε!
Μολις ξεκιναει να φορτωνεται απο τη δισκεττα κανει επανεκκινηση μετα απο μερικα δευτερολεπτα......
Δινοντας Vdimm=2.64 3-4-4-8/1T (εχει κι αλλα κολπα ο Α64 το 1Τ δηλαδη) ετρεξε το συστημα Prime95 Blends FFT ανετα για 8 ωρες ως 10 Χ 245.
Δοκιμασα στα 10 Χ 247 (φυσικα ειχα ανεβασει το Vcore) 32M SuperPi χωρις να αλλαξω Vdimm και περασε το τεστ ομως για ασφαλεια αφου το ΦΣΒ κινειται κοντα στις προδιαγραφες του κατασκευαστη (η Kingston λεει οτι πανε 3-4-4-8, 266 ΦΣΒ με Vdimm=2.7) αυξησα το Vdimm στα 2.74V.
LOL το GoldMemory v6.64 δεν τρεχει τις μνημες ουτε και στα 10 Χ 225 (παρακατω τιμη δε δοκιμασα το ΒΑΝ)...
Προσεξτε οτι στην προηγουμενη πλατφορμα τα MSF μεταξυ Prime95 vs GoldMemory v6.64 διεφεραν κατα 9ΜHz FSB LOL σε τουτη διαφερουν αρκετα παραπανω!
Οπως λοιπον φαινεται παιζει μεγαλο ρολο οχι μονο η μητρικη κι η εκδοση του BIOS αλλα κι η μαρκα του chipset για να πανε κι αναλογα οι μνημες.
Κι αυτο το λεω διοτι δεν ξερουμε πως ελεγχουν τις μνημες οι κατασκευαστες (σε τι πλατφορμες και με τι προγραμματα κλπ)......
Διαφοροποιηση ειχα παρατηρησει και στους πρωην Barton (δες τα FAQ) δηλαδη παιζει και στις μνημες αλλα και στους επεξεργαστες..... :102:

MrSeanKon
28-08-2004, 20:54
Συνεπως τι κανουμε???
Αλλα δινει το ενα προγραμμα στο nForce2 αλλα στο nForce3 LOL αλλο προγραμμα πηγαινε ψηλα σε ΦΣΒ στον Α64 κολλαει μπορουμε να βγαλουμε ακρη???
Σαφως και βγαινει ακρη και με το παραπανω........ ;);)

Kαταρχην πριν κανουμε overclocking αποφασιζουμε τι προγραμματα μας ενδιαφερει να τρεχουν 100% αψογα και χωρις προβληματα.
Ολα τα προγραμματα (εκτος των Mαθηματικων πακετων) οταν κατι δε θα παει καλα θα σε προειδοποιησουν με καποιον τροπο (μπλε οθονη, αποτομη επανεκκινηση, παγωμα συστηματος, προειδοποιητικα μυνηματα του kernel των Windows ή και του ιδιου του προγραμματος κλπ)...
Και με το Mathematica μου εχει συμβει καποιο εκδηλο φαινομενο οπως αυτα αλλα εχει τυχει καποιες φορες να εξαγει εσφαλμενους υπολογισμους κι ο Η/Υ να λειτουργει ομορφα κι ωραια.......
Τεσπα για να εχω το κεφαλι μου ησυχο και για τετοιες περιπτωσεις οταν τρεχω τετοια πακετα εφαρμοζω υβριδικες μεθοδους ελεγχου ομως δε επεκταθω γιατι θα ξεφυγει μακρυα η κουβεντα........

Παντα οταν ξεκιναμε να πουσαρουμε το συστημα θετουμε εργοστασιακες τιμες στις τασεις Vcore/Vdimm/Vdd για να αποφανθουμε οχι μονο ποσο παραπανω παει απο εκει που προβλεπει ο κατασκευαστης του.
Moλις λοιπον ολοκληρωσουμε τη Χαρτογραφηση του συστηματος ξερουμε οτι με default Vcore ο επεξεργαστης μας πηγε α ΜΗz.........
Θα μιλησω για εμενα τωρα........
Εκτος των Μαθηματικων πακετων αυτο που με νοιαζει ειναι να κανει και συμπιεση βιντεο με τις ωρες (DrDivX, XMPEG)........
Στη τιμη των α MHz τρεχουμε τα προγραμματα αυτα για να δουμε ποσο σχετικα βαρια ειναι με το προγραμμα που χαρτογραφησαμε το συστημα μας αλλα και με τη διαρκεια του γιατι καποιος θα μπορουσε να τρεξει Prime95 Blends FFT για μιση ωρα καθε φορα και να χαρτογραφησει το συστημα του κι οχι 4Μ SuperPi ή να τρεξει HOT CPU Tester Pro για μια ωρα κλπ κλπ.........
Ειδικα με τον DrDivX σε οσες συχνοτητες ξεπερνουσε τα 4Μ SuperPi το συστημα ηταν DrDivX βραχοσταυλος (διπλη συμπιεση βιντεο με το προγραμμα αυτο για 3 ωρες)....
Επισης κι ο XMPEG (μονη συμπιεση για μια ωρα δεν τον χρησιμοποιω οπως παλια) περναει στα MSF της χαρτογραφησης ενω παλιοτερα ο XMPEG στους Barton ήτανε βαρυτερος κι απο τα 32Μ SuperPi..
Nα λοιπον τι διαφορες βλεπουμε αναλογα με την πλατφορμα που χρησιμοποιουμε αλλα και βαζοντας το ιδιο hardware σε αλλες (οι μνημες ΗyperX σε nForce2, nForce3).....
Στην τωρινη πλατφορμα το Prime95 ειναι το βαρυτερο προγραμμα ελεγχου ευσταθειας στους πρωην Barton σε μερικες περιπτωσεις κι ο XMPEG ηταν εξισου.... :040: :040:
Να λοιπον γιατι (οπως δικαιολογουν τα γραφωμενα) χρειαζεται να δωσουμε βαρυτητα στις μεθοδους Χαρτογραφησης και Διαφοροποιησης........ :098: :098: :098:

MrSeanKon
28-08-2004, 20:55
Aυτη τη στιγμη το συστημα τρεχει στα 10 Χ 250 Vdimm=2.54 timings 3-4-4-8/1T Vcore καπου στα 1.65 - 1.7 πρεπει να ειναι τεσπα βαριεμαι να αφαιρω τις φανες για να εχω προσβαση στα MOSFET Ουτε κι εχει τρυπες η πισω μερια του ΑΤΧ για να μετρησω στο πηνιο.........
LOL στη συχνοτητα αυτη δεν τρεχει καν Prime95 (πεταει λαθη αμεσως)..........
Hot CPU Tester Pro (ταυτοχρονα ολα τα τεστ) πεταει λαθος μετα απο μια ωρα περιπου.......
SuperPi τρεχει ΟΚ τα 2Μ κι οχι τα 4Μ.......
Oμως DrDivX ετρεξε αψογα (και διπλο μαλιστα) για 4 ωρες........
Αραγε λοιπον (μια κι οι θερμοκρασιες αρχιζουν να πεφτουν σιγα - σιγα) οταν θα περασει τα 32Μ SuperPi στα 10 Χ 250 θα τον βαλω 10 Χ 253 χωρις να αλλαξω τιποτε αλλο στο BIOS :):)........
Εαν ειχαμε μεταβαση απο ανοιξη σε καλοκαιρι προφανως θα εκανα το αναποδο.....
Παραλληλα μια και θα λειτουργει το συστημα μερικες φορες χωρις να κανει τιποτα ε θα του κανω καψιμο στην ιδια συχνοτητα (οχι 100% με το Prime95 αλλα 50% μαζι με το CpuIdle) ή θα τρεχω κι αλλα προγραμματα καψιματος oπως το Hot CPU Tester Pro σε Low Priority ή το Sandra Russo LOL το Sysoft Sandra με 50% utilization κλπ.........
Θα του βαζω και το MemTest (υπαρχει κι αλλη εκδοση τρεχει μεσα απο Windows) ή την παραλλαγη του Prime95 σε Low Priority κλπ.......

Κλεινοντας θα αναφερω και κατι αλλο ακομη:
Οταν φτασετε σε ενα MSF που τρεχουν τα προγραμματα της αρεσκειας σας μη το χαμηλωνετε! γιατι η συνεχης αλλαγη των ΦΣΒ και των ρυθμισεων μεσω ΒΙΟΣ ξεχαρβαλωνουν και χρειαζεται επαναρυθμιση το συστημα εκ νεου.
Το φαινομενο αυτο το ειχα παρατηρησει παλιοτερα στους Barton (μετα τις επικινδυνες μετρησεις με τον AMD Gain Estimator) αλλα και στο τρεχων Α64 συστημα οπου η μπελαλιδικη Εpox 8KDA3J με εχει ταλαιπωρησει ιδιαιτερα.
Και προσοχη στις αναβαθμισεις!
Ειτε ειναι εκδοσεις BIOS ειτε drivers καμια φορα οι νεωτερες εχουν κανει διαφορες ****** (ειδικα τα νεα BIOS της Epox κανουν undervoltage στο Vcore)...

ThorLite
28-08-2004, 21:07
Αν σε ενδιαφερει κατεβασε καινουρια εκδοση του memtest,το goldmemory εχω συμπαιρανει οτι ειναι για τελειως για τα μπαζα γιατι μου βγαζει λαθη ενω το συστημα παιζει ανετα για ωρες Prime95 blend και να looparei 3DMark 2K1......

MrSeanKon
28-08-2004, 21:44
Κι εγω αυτο αρχισα να ψυλιαζομαι για το GoldMemory v6.64 δε μπορει να κολλανε οι Ηyper και στα 220 FSB LOL οσο για το MemTest v3.0 δεν το ηξερα οτι συμβαινει αυτο με τους Α64 αλλα ετσι κι αλλιως ποτε δε το εμπιστευομουνα μια κι ειναι (και στο τωρινο συστημα) αρκετα υποδεεστερο αλλων προγραμματων ελεγχου μνημης......
Το MemTest παντα το χρησιμοποιω για καψιμο της μνημης σε ανωτερα FSB απο αυτα που τρεχω.........

Δοκιμαζοντας την παλια εκδοση του GoldMemory v5.07 αυτη περναγε αψογα ολα τα τεστ (ετσι κι αυτο για την ιστορια)....

Hgetis
29-08-2004, 07:16
Λοιπον μετα το PM που σου εστειλα, ηθελα να ρωτησω κατι που αν και βγαινει ακρη καλο θα ηταν να μας πεις με ποια σειρα θα πρεπει να ξεκινησουμε να ασχολουμαστε με τα Overclocking tools... :) Το λεω αυτο γιατι υπάρχουν μεσα στα doc αρχεια καποιες ορολογιες και τελοσπαντων καποια πραγματα που σε πολλους μαλλον θα τους φανουν αγνωστα με αποτελεσμα να μην βγαζουν ακρη!

Οπότε οι ερωτησεις:
1) Πως καποιος που μολις κατεβασε τα overclocking tools αρχιζει να τα χρησιμοποιει;
2) Χρειαζεται να ανατρεχει στα posts αυτου του thread ή μπορουν να τον καλυψουν τα αρχεια doc απο μονα τους;
3) Αποτελούν τα doc αρχεια στην ουσια εγχειριδιο χρησης του προγραμματος o/c tools;
4) Με ποια σειρα πρεπει να διαβαστουν τα doc πριν χρησιμοποιηθει το προγραμμα;

Πιστευω αυτες θα ειναι καποιες απο τις ερωτησεις που νεοι χρηστες θα εχουν να κανουν και ισως να αποθαρυνονται απο την χρηση των o/c tools αν δεν γνωριζουν καποια βασικα πραγματακια!!

Φιλικα!
Θανασης.

alexandrosss
29-08-2004, 14:17
εγω προσφέρθηκα για της μετρήσεις αλλά απο οτι ξέρεις η μητρική μου δεν κάνει για αυτό το πράγμα, αν σε βολεύουν η δυο μετρήσεις που μπορώ να σου δώσω καλός

MrSeanKon
29-08-2004, 19:26
εγω προσφέρθηκα για της μετρήσεις αλλά απο οτι ξέρεις η μητρική μου δεν κάνει για αυτό το πράγμα, αν σε βολεύουν η δυο μετρήσεις που μπορώ να σου δώσω καλός

alexandrosss ο,τι μπορεις να δωσεις εσυ κι ο Ηγετης καλοδεχουμενο ειναι για ονομα Θεου αυτο ελειπε να ζητησω και ρεστα.....
Α για να μην το ξεχασω στην τωρινη εκδοση εκανα ΒΑΝ τον Α64 εν μερει (διοτι δεν τον εχω μελετησει σωστα) τεσπα καθε χρηστης που εχει επεξεργαστη εκτος αυτων που καλυπτει η εκδοση μπορει να χρησιμοποιει τον General CPU Speed Estimator.
Επισης αυξησα και τον πολλαπλασιαστη για τους Ιντελ χρηστες σε 18 οπως μου το ειχες ζητησει διορθωσα καποια links που δεν υπαρχουν πια κι ο,τι αλλο λαθακι εκφραστικο πηρε το ματι μου........

MrSeanKon
29-08-2004, 19:47
Θαναση χρησιμες οι ερωτησεις σου (κι αυτος ειναι ο λογος που υπαρχει αυτο το thread κι οχι για να καθεται).......

Οι απαντησεις με τη σειρα που τεθησαν τα ερωτηματα σου:

1) Αναλογα με το τι ειναι ο καθε χρηστης (AMD / Intel κατοχος) θα χρησιμοποιησει το εκαστοτε υποπρογραμμα.
Στο Program FAQ εχω αναφερει καποια βασικα βεβαια ολοι οι χρηστες πρεπει να διαβασουν τα πεντε FAQ αρχεια....
Απο εκει και περα το καθε υποπρογραμμα που ακολουθει ειναι ανεξαρτητο δεν εχει καμια σχεση με καποιο αλλο το μονο που μπορει να χρειαστει καποιος να κανει ειναι να κοιταξει και σε καποιο αλλο αρχειο βοηθειας αλλα οταν αυτο απαιτειται δινω παραπομπες (π.χ. δες RAM Optimizer κλπ) κι οταν χρειαζεται...
Δηλαδη εσυ ενδιαφερεσαι να μονταρεις τη μνημη σου τοτε θα τρεξεις τον RAM Optimizer κλπ......
Αυτη ειναι πιστευω μια απο τις κυριοτερες αρετες του προγραμματος η αυτονομια των υποπρογραμματων (στο μετρο του δυνατου βεβαιως)... :)

2) Το thread αυτο δημιουργηθηκε επικουρικα για υποβολη ερωτησεων/παρατηρησεων/διορθωσεων αλλα και καποιες φορες αναφερω κι εγω ο ιδιος (στην ΑMD πλατφορμα) νεες εμπειριες συνεπως θαρρω οτι ειναι χρησιμο να ανατρεχει καποιος το thread και να ενημερωνεται με τις νεωτερες εξελιξεις (οταν θα προστιθενται)...

3) Τα αρχεια βοηθειας ειναι νομιζω αρκετα και καλυπτουν πολλες πτυχες του προγραμματος αλλα οσο και καλο να ειναι ενα εγχειριδιο παντα μια συζητηση θα ειναι γονιμη ωστε και να βελτιωνονται οι επομενες εκδοσεις και φυσικα να προστιθεται και νεωτερο υλικο....
Στην πληθωρα των περιπτωσεων ειναι αρκετη η αναγνωση των αρχειων βοηθειας αλλα οχι και παντα.......

4) Συνεπως δεν υπαρχει καποια ακολουθια διαβασματος ή με αλλα λογια καποιο προαπαιτουμενο υλικο/γνωσεις για τη χρηση του προγραμματος αυτου....
Οι οσες μαθηματικες γνωσεις απαιτουνται αναλυθηκαν εδω κι οχι σε αρχεια βοηθειας επιτηδες για να δω τις αντιδρασεις σας.
Αφου ηταν θετικες θαρρω οτι δε χρειαζεται να ξεφυγω παραπερα σε πολυπλοκοτερες εννοιες που αποτρεπουν απο την ουσια του προγραμματος...
Ομως θα πρεπει οσοι δεν κατεχουν καποιες βασικοτατες εννοιες να μελετησουν καλα τη μαθηματικη εισαγωγη τα τρια εδαφια δηλαδη (και δε μιλαω για εναν φοιτητη Πολυτεχνειου ή Σχολης Θετικων Επιστημων οι οποιοι ειναι προφανως γνωστες των εννοιων αυτων)....


Προσπαθησα οσο γινεται να αποφυγω να χρησιμοποιω τετοιες ορολογιες ομως ειναι ανεφικτο σε ορισμενες περιπτωσεις......
Στην τελικη θεωρω οτι δεν ειναι και κατι το εξεζητημενο να μελετησεις τι ειναι παρεμβολη (σε εισαγωγικο επιπεδο φυσικα).....
Σε μερικα σημεια ισως εγινα βαρετος κατα την αναλυση αλλα προτιμησα αναλυτικη στρωτη γλωσσα γιατι απευθυνομουν σε αρχαριους κι οχι σε καποιους οι οποιοι κατειχαν το αντικειμενο....:)

MrSeanKon
29-08-2004, 19:59
Παντως επανερχομενος στην εννοια της Διαφοροποιησης LOL δοκιμασα το καινουριο MemTest v1.20 (μια και το προηγουμενο ειχε οντως προβλημα με τον Α64 thanks ThorLite) αλλα και παλι τζιφος.........
Με λιγα λογια οτι θελει χαιρεται ετρεξε 3 ωρες στα 10 Χ 257 LOL Vdimm = 2.54 ειχε και κανενα λαθος........
Στα ΧΡ ως 10 Χ 255 και Vdimm = 2.54 δεν μπαινει καν μεσα αλλα και να του το αυξησω μεσω nVidia Clock Generator παλι κρεμαει το συστημα θελει οπωσδηποτε 2.64 Vdimm (για να μην πω 2.74 για ασφαλεια αλλα τεσπα).....

Δε θυμαμαι στο προηγουμενο συστημα να περναει 3 ωρες το MemTest και στην ιδια συχνοτητα να μην μπαινει ουτε σε idle στα ΧΡ.........
Ειπαμε παλι περι Διαφοροποιησης???
Σωστα σκεφτηκατε....... ;)

alexandrosss
29-08-2004, 22:27
alexandrosss ο,τι μπορεις να δωσεις εσυ κι ο Ηγετης καλοδεχουμενο ειναι για ονομα Θεου αυτο ελειπε να ζητησω και ρεστα.....
Α για να μην το ξεχασω στην τωρινη εκδοση εκανα ΒΑΝ τον Α64 εν μερει (διοτι δεν τον εχω μελετησει σωστα) τεσπα καθε χρηστης που εχει επεξεργαστη εκτος αυτων που καλυπτει η εκδοση μπορει να χρησιμοποιει τον General CPU Speed Estimator.
Επισης αυξησα και τον πολλαπλασιαστη για τους Ιντελ χρηστες σε 18 οπως μου το ειχες ζητησει διορθωσα καποια links που δεν υπαρχουν πια κι ο,τι αλλο λαθακι εκφραστικο πηρε το ματι μου........


ώρα να το δοκιμάσω, για μετρήσεις μπες καμια φορα στο Mirc και στισ δίνω όλες εκείνη τη στιγμη (βγάζω πολύμετρο και μετράω :o )
τώρα θα δω τι κάνει με τον πολλαπλασιαστή :005:

MrSeanKon
30-08-2004, 20:39
Mπορεις να μου στειλεις τις μετρησεις με υ2υ μια και δε μπαινω τακτικα οπως παλια στα φορουμ.... :012:

alexandrosss
31-08-2004, 21:22
ενταξει θα στις δώσω, αλλα αυτη την βδομάδα είμαι πνιγμένος με την δουλεία πρέπει να τελείωσουμε, μαλλον Σαββατο βράδυ πρέπει να της έχεις